Cel

Zwiększenie świadomości na temat problemu wypadania włosów i łysienia u dzieci. Cel pośredni: zbiórka włosów i nieodpłatna produkcja systemów dla Podopiecznych Fundacji Herosi.

Realizacja

Przygotowaliśmy strategię działań, model współpracy, kanały komunikacji (strona + social media) oraz narzędzia i materiały (klipy promocyjne, zdjęcia).

Współpraca

Klinika Włosów Hair LAB była inicjatorem akcji i nieodpłatnie wykonuje systemy dla dzieci. Do akcji dołączyła prestiżowa grupa salonów fryzjerskich Salon Expert L’Oréal Professionnel, która stała się Partnerem Strategicznym akcji.

Zrozumiałość

Akcją jest ideą, która ma uświadamiać i łączyć, a także modelować dobre wzorce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Efektywność

Staramy się maksymalizować efektywność działań, w modelu bezgotówkowym. Kluczowym elementem jest dla nas rozprzestrzenienie informacji na temat problemu wypadania włosów u dzieci.

Stały rozwój

Ciągle ulepszamy nasze działania. Akcja bardzo mocno się rozwinęła i dążymy do ulepszenia wewnętrznych procesów organizacyjno- biznesowych.

1000
Osób przekazało włosy
145
Salonów Expert dołączyło do akcji
40
znanych osób poparło akcję
300
przekazanych włosów
13
stworzonych systemów
2
firmy stworzyły akcję

Niesiemy świadomość

Główną ideą akcji jest zwiększenie świadomości społecznej na temat problemu wypadania włosów i łysienia u dzieci (głównie łysienie plackowate oraz choroby nowotworowe), a także  zwiększenie świadomości o możliwości przekazywania włosów przez dzieci, dzięki którym mogą zostać wyprodukowane niechirurgiczne systemy uzupełniania włosów i peruki, umożliwiające dziecku normalne funkcjonowanie i szanse na radosne dzieciństwo. W ramach akcji stworzony został klip, który przedstawia  dziewczynkę- Maję cierpiącą na łysienie plackowate i problem pozyskania włosów z perspektywy dziecka. W materiale pojawia się również rozwiązanie problemu, dzięki drugiej dziewczynce Sonii, która przekazuje włosy dla głównej bohaterki, co pozwala na stworzenie systemu uzupełniania włosów dla Mai.

W ramach akcji nawiązaliśmy współpracę z fundacją Herosi, której zostaną przekazane nieodpłatnie pozyskane włosy oraz wykonane zostaną systemy uzupełniania włosów dla dzieci, które wskaże fundacja. Pobocznym efektem, który chcielibyśmy uzyskać jest wskazanie możliwości rozwiązywania przez biznes problemów społecznych, w obszarach działalności firm. Dzięki czemu zarówno społeczeństwo, jak i firmy mogą uzyskać realne korzyści.

Klip o akcji 4:24

Poznajcie Maję- bohaterkę akcji walczącą z łysieniem plackowatym, która stała się inspiracją dla tysięcy osób.

Efekty akcji 1:05

Dziękujemy za pomoc i wsparcie. Przed obejrzeniem proponujemy zaopatrzyć się w chusteczki. Kolejne produkcje już w drodze.

Prezentacja działań 0:30

Otrzymaliśmy nagrodę Dobroczyńcy Roku za akcję Podziel Się Dzieciństwem. Więcej informacji znajdziecie Państwo klikając tutaj.

Idea ponad poglądami

Akcję wsparło wiele znanych osób oraz specjalistów: Katarzyna Figura, Natalia Siwiec, Joanna Opozda, Alżbeta Lenska, Olga Borys, Magdalena Wójcik, Maria Czubaszek, Aldona Orman, Anna Prus, Zuzanna Butryn, Ivica Vrdoljak, Igor Kujawski, Agata Kucińska, Dorota Łukasiewicz- Kwietniewska, Elżbieta Jeznach, Christophe Gaillet  oraz specjaliści w dziedzinie włosów Izabela Szymczak, Magdalena Szymczak i terapeuta zaburzeń neurorozwojowych u dzieci Joanna Stankiewicz.

Każda osoba przekazująca włosy otrzyma indywidualny certyfikat uczestnictwa w akcji. Liczymy na to, że akcje znajdzie pozytywny odbiór wśród wielu osób, które będą chciały przekazać nieodpłatnie lub odpłatnie swoje włosy lub włosy dzieci na takie cele, nie tylko w ramach akcji, lecz stanie się równie ważne i popularne jak oddawanie krwi.